“Øger blodgennemstrømningen og tilførslen af koncentreret ilt og næringsstoffer speeder restitutionsperioden op og fremskynder kroppens genopretning stimulerer kroppens egne selvhelbredende evner.”

Om Infrarød Varme

Den infrarøde varme trænger ind i dybden af huden, øger blodcirkulationen og varmer kroppen op.

Infrarød varme supplerer osteopati rigtig godt idet det understøtter den vigtigste regel i osteopati nemlig the arterial rule – blodgennemstrømningen. Infrarød varme øger netop blodgennemstrømningen i kroppen, hvorved muskler og led får tilført mere ilt og næringsstoffer. Det speeder restitutionsperioden op, så du kommer dig hurtigere efter at have brugt dine muskler. Test af elitesportsudøvere med infrarød varme har vist, at de i gennemsnit har kunnet øge deres præstationsniveau med 5 procent.

Det er ikke kun elitesportsudøvere der har gavn af infrarød varme, idet vi alle er atleter på forskellige niveauer. Derfor gælder det for alle, der bare gerne vil fungere bedst muligt i hverdagen, optimere deres træning med minimal ømhed eller komme sig hurtigere efter skader, at de vil have gavn af infrarød varme.

Kronisk funktionsnedsættelse på grund af nedsat blodgennemstrømning forårsaget af eksempelvis uhensigtsmæssige arbejdsstillinger, såvel som træning og akutte(skader) har infrarød varme nemlig indvirkning på, da den infrarøde varme trænger ind i muskler og led og den øgede ilttilførsel og blodcirkulation optimerer din krops eget selvhelbredende system.

Infrarød varme vist sig at være effektiv ved rigtig mange symptomer og sygdomme bl.a.:

-Muskelsmerter.
-Ledsmerter.
-Iskiassmerter.
-Menstruationssmerter.
-Fibromyalgi.

Læs mere om infrarøde varmes gavnende effekt

Velvære og afstresning

Blot få minutter i den milde, behagelige varme fra den infrarøde varme bidrager til, at spændinger trænger i baggrunden og at musklerne bliver afslappet. På 20 minutter bliver man ganske enkelt afstresset og klar til at tage fat igen.

Afgifter og styrker immunforsvaret

Huden er kroppens største organ og en vigtig del af immunforsvaret som beskytter indre organer og er tæt forbundet med nervesystemet. Fordelen ved den infrarøde varme er, at den trænger i dybden af kroppens hudlag med 3 – 4 cm og derved bliver kroppens kernekropstemperatur hævet en smule, hvilket øger blodcirkulationen og stimulerer svedkirtlerne. Denne proces hjælper kroppen med at udskille affaldsstoffer, toksiner og mikrobakterier som har ophobet sig i organismen og kroppens immunforsvar bliver samtidig styrket.

Sygdomme som kan forebygges og smertelindres

En infrarød sauna kan have en positiv effekt på en lang række af både fysiske og psykiske skavanker.

Jævnlig brug af infrarød sauna kan hjælpe til at: lindre forkølelse, bekæmpe betændelse, lindre smerter i led og ryg, øge blodcirkulationen, afhjælpe forhøjet blodtryk, fibromyalgi, psoriasis, overvægt, slid- og leddegigt, manglende energi, højt kolesteroltal og optimere musklernes evne til at restituere efter sport, øge hudens elasticitet og glød samt øge koncentrationsevnen – og så er en infrarød sauna også super god for folk som døjer med vinterdepression.

Infrarøde strålers slankende virkning

Den behagelige og dybdegående virkning af infrarød varmebehandling får mennesker til at svede meget ved relativt lave temperaturer. Da det kræver energi at svede, kan man forbrænde 200 – 600 kalorier under en halv times behandling i den infrarøde kabine, uden at man udsætter kroppen for den belastning en løbetur på 5 – 10 km giver. Visse forskere taler om, at infrarød varmebehandling øger stofskiftet, en effekt, som holder sig i lang tid efter behandlingen. En temperatur på over 42°C siges at være bedst, når målet er at tabe sig.

Hvad kan du forvente af et behandlingsforløb

Den osteopatiske behandling er manuel, hvilket betyder at det udelukkende er hænderne der bruges som behandlingsredskab til både undersøgelse og behandling. Osteopatien kombinerer behandlingsprincipper fra kiropraktik, fysioterapi, organmanipulation og kraniosakral terpi.

Se mere om Infrarød Behandling

Infrarød Varme kan afhjælpe

• Muskelsmerter.
• Ledsmerter.
• Iskiassmerter.
• Menstruationssmerter.
• Fibromyalgi.

Behandlingsteknikker

• Infrarødt Lys

Afhjælp dine smerter og gener. Ring på 20 78 37 74 eller Bestil Tid

Gode råd til efter behandlingen

Gå en tur

Efter hver behandling er det en god idé at gå i 5-10 minutter. Gåture vil hjælpe din krop til at finde sin nye balance.

Hvile

Selvom du måske føler bedring (måske bedre, end du har haft det i årevis), forbliver din krop i en sårbar tilstand i flere timer. Den osteopatiske behandling ”leder” og ”skubber” din krop i den rigtige retning mod en mere optimal tilstand, og din krop arbejder videre mod dette i dagene efter behandlingen. Lad din krop hvile og fortsætte sin bedring.

Drik vand

Drik masser af vand i en til to dage efter din behandling. Nogle patienter oplever følelsen af træthed. Når dit væv behandles, kan tidligere ophobede affaldsstoffer frigives i din blodbane. Det er en god ide at skylle dem ud.

Du kan føle ømhed

Afhængig af dine problemer, kan du føle en vis ømhed den første gang. Dette er en typisk reaktion, og betyder, at din krop er ved at tilpasse sig. Hvis det varer mere end et par dage, kan du ringe eller e-mail klinikken.

Ringsted Osteopati

Reserver tid onlineeller ring på 20783774.

RESERVER TID