“Fysioterapi er en hurtig og konkret behandling for et smertefrit liv.”

Om Fysioterapi

Fysioterapi kan hjælpe dig, når du har behov for behandling, genoptræning eller bare gerne vil passe godt på din krop.

Fysioterapi er manuel terapi, massage og træning af bevægeapparatet. Ud fra en grundig undersøgelse af bevægeapparatet finder fysioterapeuten frem til dine problemstillinger og der bliver lagt en plan for det fysioterapeutiske forløb. I planen vil typisk indgå manuel terapi og massage samt rådgivning og vejledning i generelle og specifikke træningsøvelser.

Målet er at den manuelle terapi og massagen skal mindske eller helt afhjælpe dit funktionsproblem og eller smerter i så høj grad, at du bliver i stand til at kunne udføre de generelle og specifikke træningsøvelser.

Målet med de generelle og specifikke øvelser er, udover at mindske eller helt afhjælpe dit funktionsproblem og eller smerter, samtidig at forebygge, at de opstår igen.Fysioterapi arbejder godt sammen med osteopati ved at være med til at forebygge tilbagefald.

I Ringsted Osteopati vil jeg eksempelvis som osteopat efter at have genskabt normal bevægelighed i dine led, optimeret forholdene for dine organer og bindevæv samt skabt ro i dit nervesystem, typisk instruere i stabilitetstræning af din lænd og bækken ved kroniske lænde- og bækkensmerter.

Rygsmerter

Dækker alt fra nakken til halebenet og rygproblemer og rygsygdomme. Rygsmerter er et vidt emne, men rent faktisk hører "ondt i ryggen" ind under de 8. folkesygdomme.

"Rygproblemer rammer næsten os alle, og rent statistisk får 80 % af den voksne befolkning på et tidspunkt gennem livet ondt i ryggen.

Rygproblemer, og ondt i ryggen som følge af belastninger af rygraden, forekommer hyppigt. Årsagerne er ofte uklare, men en fysioterapeut kan hjælpe dig af med problemerne, samt forebygge at nye rygproblemer opstår.

Arbejdsskader

Smerter i muskler, led og sener udgør ca. halvdelen af alle anmeldte arbejdsbetingede lidelser i Danmark.

"Tunge løft og dårlige arbejdsstillinger er typisk årsag til arbejdsskader for håndværkeren.

Ifølge Arbejdsmiljøinstituttet er årsagen især computer- og stillesiddende arbejde, og hvis du er en af dem der sidder meget ned til hverdag, så er der god grund til at finde ud af, hvad du selv kan gøre for at forebygge.

Sportsskader

Om du dyrker sport på eliteniveau eller som motionist, så kommer vi alle ud for skader – enten overbelastning eller akut opstået skade.

"Du kan altså hurtigere genoptage din træning og dyrke din sport.

En korrekt og hurtig behandling af en sportsskade mindsker følgerne efter skaden, og afkorter således genoptræningsforløbet.

Ulykker

Behandlinger med fysioterapi, efterfulgt af et genoptræningsforløb der er udarbejdet af din fysioterapeut, vil i langt de fleste tilfælde have en god effekt på piskesmældsskader fra trafikuheld eller ulykker.

"Er man kommet galt af sted kan en fysioterapeut behandle muskler og led i kroppen, så de kommer til at arbejde optimalt igen, og du kan vende tilbage til din normale dagligdag uden smerter.

Er man f.eks. faldet og har slået en skulder eller en albue, kan det give problemer med muskler og led efter man har holdt armen i ro. En fysioterapeut kan hjælpe med behandling af muskler og led samt igangsætte et genoptræningsforløb.

Hvad kan du forvente af et behandlingsforløb

Hos Ringsted Osteopati tilrettelægges din behandlingsforløb med udgangspunkt i en grundig undersøgelse.

Ud fra undersøgelsen og en god dialog tilrettelægger du og fysioterapeuten et individuelt behandlingsforløb som I afstemmer forventninger og mål for.

Forløbet resulterer ofte i, at du bliver symptomfri og samtidig får gode råd om, hvordan du kan forebygge fremtidige tilfælde.

Fysioterapi kan afhjælpe

• Smerter i bevægeapparatet
• Rygsmerter
• Arbejdsskader
• Sportsskader
• Ulykker

Behandlingsteknikker

• Manuel Terapi
• Massage
• Øvelsesinstruktioner
• Træning

Afhjælp dine smerter og gener. Ring på 20 78 37 74 eller Bestil Tid

Gode råd til efter behandlingen

Gå en tur

Efter hver behandling er det en god idé at gå i 5-10 minutter. Gåture vil hjælpe din krop til at finde sin nye balance.

Hvile

Selvom du måske føler bedring (måske bedre, end du har haft det i årevis), forbliver din krop i en sårbar tilstand i flere timer. Den osteopatiske behandling ”leder” og ”skubber” din krop i den rigtige retning mod en mere optimal tilstand, og din krop arbejder videre mod dette i dagene efter behandlingen. Lad din krop hvile og fortsætte sin bedring.

Drik vand

Drik masser af vand i en til to dage efter din behandling. Nogle patienter oplever følelsen af træthed. Når dit væv behandles, kan tidligere ophobede affaldsstoffer frigives i din blodbane. Det er en god ide at skylle dem ud.

Du kan føle ømhed

Afhængig af dine problemer, kan du føle en vis ømhed den første gang. Dette er en typisk reaktion, og betyder, at din krop er ved at tilpasse sig. Hvis det varer mere end et par dage, kan du ringe eller e-mail klinikken.

Ringsted Osteopati

Reserver tid onlineeller ring på 20783774.

RESERVER TID